Beställ kläder, mobilskal med ett eget tryck !!!

Villkor Tjänster

För beställning av eastmedia.se tjänster ex. webbsidor och formgivning tillämpar eastmedia.se de regler
som följer av tillämplig lagstiftning. Priser är exklusive moms. I övrigt hänvisas till kundavtalet som
upprättats och gäller för beställning av eastmedia.se tjänster.

Betalvillkor

Betalning av eastmedia.se tjänster (ej webbutiken) sker mot 30-dagars faktura ställd till Frilans Finans AB
(via Nordea) för tjänster som innefattar webbhotell, domännamn och server eller molntjänster faktureras
av eller för snabbare hantering (betalas med betalkort) hos ombud FS Data AB.

För betalning av produkter i webbutiken hos eastmedia.se gäller förskottsbetalning i samband med er
beställning. Webbutiken accepterar Visa/Mastercard, ett PayPal konto eller banköverföring. För sist
nämnda räkna med upp till 5 bankdagar innan betalningen har mottagits och ordern kan behandlas.

Villkor Webbutiken

Webbutiken säljer till företag och föreningar i Sverige

Webbutikens basplats är Sverige och priserna visas exklusive moms (25%). Beställning av produkterna
kan ske endast via webbutiken med adress https://www.eastmedia.se/webbutik/

Kundkonto

För att kunna handla i webbutiken hos eastmedia.se krävs ett kundkonto skapas. Från ditt kundkonto
laddar ni upp de filer som du vill ska tryckas på beställd produkt. samt anger leveransadress etc.

Produkt illustrationer

All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende
och beskaffenhet. eastmedia.se reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och förbehålls
rätten att ändra information och priser utan föregående avisering.

Betalningar

All betalning i webbutiken sker i förskott, total summa innefattar även frakt, priset i webbutiken visas
exkl. moms och totalen inkl. moms. Betalning kan ske med betalkort/kreditkort eller med ett konto
hos PayPal. Alla betalningar är skyddade med en säker SSL kryptering, både hos webbutiken och
PayPal. eastmedia.se sparar inga kortuppgifter,

Din betalning går via eastmedia.se och på ditt kontoutdrag ses betalning till webbutiken som
EASTMEDIA alt EASTMEDIA.SE . När betalningen genomförts omdirigeras du till en bekräftelsesida
hos eastmedia.se, för att komma tillbaka till webbutik  följ länken på sidans nederkant. Du får även ett
mail med kvitto på köpet till din mail.

Frågor om betalningar kan ställas till info@eastmedia.se

Leveransvillkor

Alla leveranser från eastmedia.se sker av vår tillverkare för webbutikens produkter, när du handlar hos oss
skickas produkterna främst från EU, men vissa produkter tillverkas även i USA, och är märkta “Made in USA”
i produktinfon, dessa produkter har en något längre leveranstid, ca 14 dagar. I Sverige tas leveransen över
av PostNord eller annan leverantör som levererar de till ditt närmsta utlämningsställe.

Det tar cirka 2-5 arbetsdagar att tillverka produkter som t-shirts, hoodies, mobilskal, kuddar etc.
Leveranstiden tillkommer utöver det.

97,66% av beställningarna skickas inom 5 arbetsdagar. Mer än hälften av webbutikens beställningar
skickas inom tre arbetsdagar eller mindre. De flesta av webbutikens produkter tillverkas i inom EU,
Och leveransen tar då mellan 2-5 arbetsdagar.

Det kan bli lite förvirrande, det är därför jag har gjort dessa tabeller för att hjälpa dig. I Webbutiken
visas frakt alternativen på engelska eftersom webbutiken använder tillverkarens/leverantörens
program. I kassan visas automatiskt det bästa alternativet för frakt.

Frakt tabell internationellt inom EU

  • Express – 1-2 arbetsdagar inom EU
  • Standard – 2-5 arbetsdagar inom EU
  • Economy – 5-10 arbetsdagar inom EU
  • No rush – 10-20 arbetsdagar inom EU
  • Flat rate – 5-20 arbetsdagar inom EU

Frakt tabell internationellt från USA

  • Express – 1-3 arbetsdagar inom EU
  • Standard – 5-10 arbetsdagar inom EU
  • Economy – 10-15 arbetsdagar inom EU
  • No rush – 10-20 arbetsdagar inom EU

Har du frågor om din leverans, kontakta info@eastmedia.se

Skäl till returer

Fel adress – Om du har angivit en adress som anses vara otillräcklig för frakt leverantören, skickas
varan tillbaka till webbutikens leverantör. Som kund tillkommer extra avgifter när webbutiken
har bekräftat en uppdaterad adress från dig.

Ej uthämtat – Försändelse som inte hämtas ut hos ombud, returneras till webbutikens leverantör
ytterligare kostnader tillkommer om leverantören ska skicka varan åter till dig.

Returer av kunden – Ta kontakt med webbutiken innan du skickar produkter åter. Webbutiken betalar
inte tillbaka beställningar för köparens ånger, storleksutbyten kan erbjudas mot att frakt för ny vara
betalas av kunden, är du missnöjd med din produkt kontakta webbutiken på info@eastmedia.se

Är produkten trasig, skadad eller feltryckt se nedan för mer info.

Eventuella påståenden om felaktigt tryckta / skadade / felaktiga produkter måste mejlas in inom 4 veckor
efter att produkten har tagits emot. Produkter måste foto-verifieras, dvs du tar bilder på produkten och ev
emballage och skickar det till info@eastmedia.se så att tillverkaren kan verifiera de skador som finns.
trasiga/skadade eller fel tyckta produkter som verifierats skickas på nytt utan extra kostnad.

För förlorade paket i frakt måste alla fordringar lämnas in senast 4 veckor efter det beräknade leverans-
datumet. Men inga bekymmer! webbutikens leverantör täcker kostnaderna för tillverkning och levererar
en ersättningsorder till dig, så länge du i din beställning angivit en korrekt adress.

Du kan komma att bli kontaktad av eastmedia.se för att säkerställa att fraktadressen var korrekt.
Som kund kan du även ta kontakt med ditt lokala postombud för att se om leveransen finns hos dem.
Har du angivit rätt adress och paketet inte finns hos ombud, tas inga extra avgifter ut, skulle det visas
sig att du angivit en felaktig adress tillkommer ytterligare kostnader för ny leverans.

Force majeure

eastmedia.se ska inte hållas ansvariga för händelser som står bortom eastmedia:s kontroll (s.k. ”Force majeure”).
Följande händelser skall betraktas som force majeure och ge eastmedia.se rätt till uppskjuten fullgörelse av
tjänst förutsatt att någon av dessa händelser hindrar fullgörelse eller gör denna oskäligt betungande:
arbetskonflikt (strejk, blockad m m) eller varje sådan omständighet som eastmedia.se inte kan råda över
vilket bland annat inbegriper: myndighetsbeslut, epidemi, brand, översvämning, storm, naturkatastrofer,
transportstörningar, störning i elektronisk kommunikation, störning av elförsörjning, upplopp, krig,
terroristhandling.

Denna bestämmelse gäller oavsett om force majeure förekommer hos eastmedia.se eller eastmedias
samarbetspartners. Om den period då force majeure råder varar längre än 1 månad äger såväl kunden som
eastmedia.se rätt att upphäva köpet av tjänsten med omedelbar verkan utan att det finns någon skyldighet för
endera part att betala skadestånd. (för webbhotell med ytterligare tjänster hänvisas till FS Data AB villkor.)

Läs mer om eastmedia.se integritetspolicy

 
Den här webbplatsen använder cookies och frågar dina personuppgifter för att förbättra din webbläsarupplevelse.